Primăria Sectorului 3 a lansat luni o licitație pentru un pasaj peste calea ferată la Cățelu, pe secția 801, București-Oltenița.
Valoarea estimată a contractului este de 20,58 milioane de lei, echivalentul a aproximativ patru milioane de euro.
Contractul scos la licitație luni vizează realizarea unui pasaj rutier suprateran cu două benzi pe sens de deplasare, care să traverseze intersecția pe direcția Șoseaua Gării Cățelu – Strada Drumul Între Tarlale.
„Pentru a separa traficul auto de cel feroviar se propune amenajarea unei variante de trecere rutieră superioară, peste calea ferată, cu un pasaj rutier poziționat pe direcția Drumul Între Tarlale – Șoseaua Gării Cățelu cu rol de trecere denivelată peste calea ferată”, se explică în anunțul de licitație, publicat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Termenul limită de depunere a ofertelor este 9 iunie 2021, ora 15,00.
„În prezent, în intersecția Șoseaua Cățelu – Șoseaua Industriilor –Drumul între Tarlale, traficul auto se desfășoară cu dificultate, elementele geometrice sunt necorespunzătoare, existând și o cale ferată funcțională în dreptul căreia este amenajată o trecere la nivel. Prin acest proiect, ne propunem și să asigurăm tranzitarea Sectorului 3, pentru ieșirea în A2, din zona de Nord a Bucureștiului, fără blocaje”, precizează reprezentanții Primăriei Sectorului 3 în ianuarie.
Acum, primarul Robert Negoiță vrea pasaj peste calea ferată pe care în urmă cu trei ani de zile voia s-o desființeze. La începutul lunii iulie 2018, Robert Negoiță a cerut CFR SA să dezafecteze cei 3,7 km de cale ferată de pe Șoseaua Industriilor, sub pretextul că șinele reprezintă „un dezastru pentru cetățeni”. În loc de cale ferată, primarul voia să lărgească șoseaua, astfel încât să rezulte un bulevard modern. Negoiță voia ca trenurile să nu mai aibă capătul la Titan Sud, ci la 4 km în direcția Oltenița, la halta București Sud din comuna Cățelu care în prezent este prima dintre cele 17 opriri pe care le fac trenurile ce merg spre Oltenița.
„Este un dezastru pentru cetățenii din zonă, nu vrem să o desființăm, ci vrem să o mutăm doi kilometri mai încolo, să o scoatem din oraș. Pentru cetățeni este un dezastru social, anual mor zeci de oameni. Puteți veni la fața locului pentru a vedea dezastrul”, spunea primarul la vremea respectivă.
Intenția edilului de a dezafecta aproape 4 km de calea ferată circulată intens a fost zădărnicită însă de conducerea CFR SA. Era o tendință antieuropeană, pentru că Gara Titan Sud, unde ajung zilnic mii de navetiști, este nod intermodal, făcând legătura cu stația de metrou Republica de pe Magistrala 1 și cu mijloacele de transport ale STB. (A.B.)
Sursa știre: clubferoviar.ro
Sursa foto: clubferoviar.ro