Autoritățile europene de reglementare a practicilor anticoncurențiale au deschis, marți, o investigație privind reclamele digitale ale Google, pentru a vedea dacă compania favorizează propria afacere, în detrimentul rivalilor, companiilor și a publicațiilor online, transmite Reuters.
„Investigația formală va examina în mod special dacă Google distorsionează competiția prin restricționarea accesului părților terțe la datele utilizatorilor cu scopul de a face reclame pe site-uri și aplicații, în vreme ce păstrează astfel de date pentru propria utilizare”, a transmis Comisia Europeană într-un comunicat de presă.
Google a generat, anul trecut, venituri de 147 de miliarde de dolari din reclame online, mai mult decât orice altă companie din lume. Reclamele de pe domeniile sale, inclusiv funcția de căutare, YouTube și Gmail, reprezintă marea parte a vânzărilor și profiturilor.
Aproape 16% din venituri vin din afacerea de afișare sau rețea, în care alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde reclamele pe site-urile și aplicațiile lor.
Google, cel mai folosit motor de căutare de pe internet, a ajuns la un acord istoric cu autorităţile franceze care reglementează concurenţa comercială. Compania americană a promis că va face modificări la nivel mondial în practicile de promovare a propriilor servicii, după ce a făcut abuz de poziția sa dominantă pe piața de reclame online.
Statul francez a amendat Google cu 220 de milioane de euro, după reclamații depuse de două mari grupuri de presă și ziarul Le Figaro.
Sursa foto: Facebook-Google