Magazinele online de materiale de construcţii şi bricolaj din România au mărit considerabil preţurile pentru principalele categorii de produse în 2021, arată datele celui mai recent raport PriceFlux.
Potrivit sursei citate, produsele care au suferit cea mai mare scumpire au fost cele din categoria lemnului utilizat în construcţii, creşterea medie înregistrată în iulie 2021 fiind de 15,8%, faţă de luna iulie a anului trecut.
„În cadrul acestei categorii au existat produse care s-au scumpit cu până la 300%, cum ar fi plăcile OSB sau blaturile din lemn de la anumiţi producători.”, arată raportul serviciului online de monitorizare a preţurilor, PriceFlux.
Mobilierul şi uneltele de grădină au suferit şi ele o creştere medie de 5,8% pe fondul cererii mărite din partea consumatorilor. Această categorie este, de asemenea, categoria cu cele mai frecvente apariţii ale situaţiei de indisponibilitate în stoc, fapt care, conform experţilor PriceFlux, poate avea doua principale cauze: cerere crescută şi/sau indisponibilitatea acestor produse la producătorii / furnizorii magazinelor.
„Creşterea cererii pentru materiale de construcţii şi bricolaj în perioada pandemiei, cat şi dificultăţile logistice care au cauzat întârzieri în livrarea produselor importate, au determinat modificări substanţiale în preţurile mai multor categorii de produse.”, arată analiza efectuată de PriceFlux.
Alte modificări de preţ semnificative au fost înregistrate de categoria vopselurilor, care a suferit scumpiri de până la 5,04%, corpurile de iluminat, cu 3,8%, sanitare, cu 3,7%, climatizare şi ventilaţie, cu 3,6%, şi gresie şi faianţă, cu o scumpire de 3,5%.
Categoria cu cele mai mici modificări de preţ a fost cea a produselor de feronerie şi accesorii pentru mobilier, care a înregistrat o creştere medie a preţurilor de 0,4% în luna iulie a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2020.
„Pe fondul ştirilor din ultimele luni, care menţionează creşteri ale preţurilor în sectorul imobiliar, cât şi rupturi în lanţul logistic internaţional cauzate de pandemia Covid-19, am decis să generăm cu ajutorul platformei PriceFlux un raport de evoluţie a preţurilor pe mai multe categorii de materiale de construcţii, şi am analizat preţurile înregistrate pe parcursul lunii iulie 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Obiectivul nostru a fost acela de a cuantifica repercusiunile contextului mondial şi de analiza care este impactul resimţit la nivel local.”, a declarat Mihai Bisnel, Managing Partner în cadrul PriceFlux.
Pentru această analiză, echipa PriceFlux a comparat preţurile a peste 23.000 de produse unice comercializate de 26 de magazine din România. Categoriile din care fac parte produsele analizate sunt: materiale de construcţii; lemn; electrice; corpuri de iluminat; vopsea; sanitare; gresie şi faianţă; scule, maşini şi unelte; feronerie şi grădină.
Sursa știre: adevarul.ro