City Insurance are încă șanse să scape de faliment, în ciuda deficitului de capital de peste 170 de milioane de euro

Cu întreaga conducere suspendată și cu acționariatul decăzut din drepturi, City Insurance, cea mai mare companie de asigurări din România, are încă șanse să revină pe linia de plutire, în ciuda deficitului de capital de peste 170 de milioane de euro identificat oficial într-un raport al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).

Într-o întâlnire recentă cu brokerii, șefii sectorului asigurări din Autoritate au transmis că este important ca intermediarii să nu renunțe la vânzarea polițelor City Insurance și că vehiculul olandez I3CP, finanțat în principal cu bani grecești, nu a renunțat la intenția de a achiziționa integral compania Vivendi International, acționarul majoritar al City Insurance controlat de Dan Odobescu.

Același mesaj fusese transmis brokerilor și de către fosta conducere City Insurance. De astăzi, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), acum administrator la City , a reluat și plata daunelor, conform unor surse apropiate situației.

City Insurance, cu 3 milioane de clienți, a reînceput plata daunelor. Liderul RCA, șanse să scape de faliment în ciuda găurilor uriașe. ASF și City, către brokeri:

În lumina noilor evenimente, ar fi transmis oficialii ASF, potențialul cumpărător dorește, însă, o rediscutare a prețului pe care ar urma să îl achite pentru acțiunile Vivendi. În acest sens, susțin alte surse, reprezentanți ai City, printre care Nicolae Mușat, șeful informal din ultimii ani și singurul acționar care nu a fost afectat de deciziile ASF, a plecat în Grecia, pentru negocieri.

ASF ar fi arătat că intenționează să acorde tot sprijinul pentru finalizarea tranzacției, în condițiile în care noul acționar va avea capacitatea de a readuce City Insurance în parametrii de solvabilitate și lichiditate impuși de norme.

ASF a decis săptămânile trecute să aplice sancțiuni istorice conducerii și acționariatului City Insurance și să trimită compania în administrarea Fondului de Garantare a Asiguraților (FGA).

Așa cum s-a arătat în premieră, la baza acestor sancțiuni stau constatări grave ale specialiștilor ASF, printre care și faptul că City Insurance ar fi indicat că deține capital într-un cont care, în realitate, nu există. Astfel de practici, susțin rapoartele, ar fi mascat situația financiară reală, care conform primeloor evaluări presupune, de fapt, un deficit de lichiditate de peste 840 de milioane de lei.

Anterior acestor evenimente, City Insurance anunțase că a bătut palma cu firma olandeză I3CP, despre care spune că are investiții în fintech, asigurări și reasigurări. În acest sens, City ar fi trimis și unele documente către ASF, considerate insuficiente de către insituție, după cum Economica.net a anunțat în exclusivitate.  I3CP este finanțată în principal cu bani grecești, parte dintre ei veniți și de la Biserica Ortodoxă a Greciei, după cum a afirmat și vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, confirmând o informație a Economica.net.

Pentru a se ajunge la finalizarea tranzacției, care, pentru cumpărător ar presupune din start un efort financiar substanțial, adică acoperirea deficitului de peste 840 de milioane de lei, este important ca City Insurance să nu intre în degringoladă. Poziția de lider al pieței, cu un nivel al vânzărilor și o cotă de piață neatinse vreodată în România (prime brute subscrise de peste 2,3 miliarde de lei în 2020), reprezintă un activ important în contextul negocierilor de vânzare.

Este și motivul pentru care ASF ar fi transmis brokerilor să nu pună stop vânzărilor. City Insurance depinde 100% de brokeri, în condițiile în care modelul său de afaceri nu presupune o forță proprie de vânzări. Pe de altă parte, compania s-a remarcat mereu în piață prin comisioane și bonusuri peste medie plătite intermediarilor, motiv pentru care a și fost tratată „special” de către brokeri, prin promovarea produselor.

Aici intervine rolul FGA, care va gestiona City Insurance și care va trebui să găsească un echilibru între intrări și ieșiri, adică între Primele Brute Subscrise (PBS), pe de o parte, și daunele plătite plus cheltuieli pe de alta. Aceasta mai ales în contextul în care City Insurance a raportat pierderi pe 2020, pentru prima dată de la începutul expansiunii, în 2016.  Dacă FGA va majora semnificativ prețul, principalul atu al City, există riscul ca vânzările să scadă prea mult și având în vedere deficitul de rezerve, să apară o problemă cu plata daunelor. Un picaj al vânzărilor ar rezulta și dacă FGA hotătăște să reducă substanțial comisioanele plătite brokerilor. De altfel, aceasta este una dintre temerile exprimate de ASF în fața brokerilor, pe care i-a sfătuit să nu ducă vânzările de RCA de la City Insurance către principalul său concurent, Euroins, fapt care ar produce un dezechilibru și la compania bulgară, aflată într-un  proces de reechilibrare bazat chiar pe reducerea ponderii RCA.

Vestea bună este că, astăzi, afirmă surse direct implicate, FGA a reluat plățile de daune pentru  City Insurance, cu o primă tranșă de circa 26 de milioane de euro. Plățile au fost blocate total în ultimele săptămâni,  din motive administrative, dar nu numai.

Sursa știre: economica.net

Articole Similare

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Instagram

Most Popular