Au trecut 3 ani de când în București a început războiul pentru construirea celor 100 de tramvaie. Un parc rulant uzat, rămas în mare parte din comunism, energofag și demodat a determinat un proiect și o decizie de modernizare. Campania a început o dată cu declanșarea licitației pentru construirea celor 100 de tramvaie (în valoare, la data licitației, de 840 milione lei). Din păcate, operațiunea de modernizare a parcului rulant din Capitală avea să se împiedice de ambițiile primăriței Gabriela Firea, cea care s-a bătut în fel și chip pentru menținerea în cursă a unui producător turc.
În cele din urmă, după nenumărate contestații și procese, toate instanțele au dat câștig de cauză Societății Astra Vagoane Călători din Arad. Aceasta, după semnarea recentă a contractului de producție cu Primăria Capitalei, săptămîna trecută a semnat și un contract cu Siemens Mobility (Germania).
Astra Vagoane Călători SA și Siemens Mobility vor colabora pentru fabricarea a 100 de tramvaie moderne, cu podea complet coborîtă pentru Municipiul București.
În cadrul acestui contract, Siemens Mobility va furniza echipamente de tracțiune, comandă și control, împreună cu activitățile aferente de engineering pentru integrarea acestora pe tramvaie.
Așa se face că, în loc ca Bucureștii să aibă în dotare tramvaie turcești, în perioada următoare vor avea 100 de tramvaie de producție româno-germană.
Trebuie spus că Siemens Mobility și Astra Vagoane Călători SA continuă în acest fel colaborarea de succes în domeniul fabricării de tramvaie moderne, de ultimă generație, colaborare concretizată prin livrarea a peste 50 de vehicule către Municipiile Arad, Oradea și Cluj-Napoca.
Sursa știre: cotidianul.ro
Sursa foto: adevarul.ro